قالیشویی سفید برفی

قالیشویی سفید برفی کلیه خدکات فرش ماشینی فرش دستبافت

قالیشویی سفید برفی

قالیشویی سفید برفی کلیه خدکات فرش ماشینی فرش دستبافت

قالیشویی سفید برفی

قالیشویی سفید برفی و خدمات فرش

دارنده نشان و گواهینامه CRM از آلمان

عضو رسمی اتحادیه قالیشویان تهران

تلفن تماس:

44569257

88561851

22587987

22142756

44176947

44564731

44736085

کلمات کلیدی

قالیشویی یوسف آباد سفید برفی

قالیشویی سعادت آباد سفید برفی

قالیشویی شیخ بهایی سفید برفی

قالیشویی سفید برفی

قالیشویی آجودانیه سفید برفی

قالیشویی پونک سفید برفی

قالیشویی تجریش سفید برفی

قالیشویی جهان آرا سفید برفی

قالیشویی کامرانیه سفید برفی

قالیشویی محمودیه سفید برفی

قالیشویی نیاوران سفید برفی

قالیشویی فرمانیه سفید برفی

قالیشویی ملاصدرا سفید برفی

قالیشویی امیر آباد سفید برفی

قالیشویی شهرک آپادانا سفید برفی

قالیشویی صاحبقرانیه سفید برفی

قالیشویی شهرک غرب سفید برفی

قالیشویی شمال تهران سفید برفی

قالیشویی جردن سفید برفی

قالیشویی شهرک غرب هرمزان مهستان

قالیشویی امانیه سفید برفی

قالیشویی میدان گلها سفید برفی

قالیشویی میدان سلماس سفید برفی

قالیشویی عباس آباد سفید برفی

قالیشویی زعفرانیه سفید برفی

قالیشویی گیشا سفید برفی

قالیشویی جنت آباد سفید برفی

قالیشویی مرزداران سفید برفی

قالیشویی میدان کاج سفید برفی

قالیشویی

پیوندها

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

بزرگترین فرش جهان

فرش دستباف نیشابور، در مسجد شیخ زاید ابوظبی، بافت1200 قالی باف زن نیشابوری در 18 ماه، مواد اولیه: 38 تُن از مرغوب‌ ترین الیاف از پشم سیرجان و نیوزلند -دومیلیارد و سیصد میلیون گره، ابعاد: 132 متر طول و 42 تا 48 متر عرض شش‌هزارمتر مربع


سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۲۵
حمید علیمردان

فرش ویس کرمان متعلق به قرن 16 با ارزشی معادل ده میلیون دلار در سال 2010 با قیمتی 20 برابر قیمت پیشنهادی فروخته ش.

اصفهان متعلق به قرن 16 ارزش: 4 میلیون و 450هزار دلار - فرش ابریشمی

فرش ابریشمی دیگری از عهد صفویه متعلق به 400 سال پیش ازرش: نزدیک به 4 میلیون دلار

فرش تبریز متعلق به قرن 16 ارزش: معادل 2میلیون و 400هزار دلار

 


مجری کلیه خدمات  فرش دستباف اعم از ابریشم گلابریشم کرک و اعلاء گلیم و گبه جاجیم و....( خدمات رنگبرداری ، رنگرزی ، قلم زنی رفع بید زدگی و..)مجری خدمات فرش ماشینی  رفع سوختگی و رفو ...خدمات فوق در کارگاه فوق حرفه ای و گروه صادراتی شرکت سفید برفی انجام  می شود 

سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۳۵
حمید علیمردان

قالیشویی سفید برفی 

سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir

تلفن تماس :

22142756

22587987

44176947

66811457

88561851


سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir

راستی چرا فرش نائین از فرش همدان گران‌تر است؟ چرا فرش تبریز را بیشتر از فرش اراک می‌پسندند؟ فرق قالی با قالی چیست که گاهی صدها هزار تومان تفاوت قیمت دارند؟

اسم قالی ایرانی، هم دل می‌برد، هم زهره؛ دل می‌برد چون ما را یاد هنر ماندگار مردم سرزمینمان، زیبایی، ظرافت و اصالت می‌اندازد و زهره می‌برد آن ‌وقتی که یاد قیمتش می‌افتیم.
اما این‌طورها هم نیست که همه قالی‌های دستباف فوق‌العاده گران باشد و دیدن قیمت آن و تعداد صفرهایش هوش از سرمان ببرد.
بخشی از قالی‌های دستباف پشمی، تقریبا قیمتی معادل یک قالی ماشینی با کیفیت معمولی دارد؛ البته شاید سنگین‌تر و زمخت‌تر به‌نظر بیاید ولی دوام بیشتری نسبت به قالی ماشینی دارد و با خرید آن نه تنها قدردان هنر و هنرمند تولیدکننده این صنعت بوده‌ایم، بلکه به سلامت خود هم کمک کرده‌ایم. چون فرش دستباف انرژی‌دهنده و ضدآلرژی است.

فرق فرش و قالی
قدمت فرشبافی ایرانیان به حدود 2 تا 3 هزار سال قبل از میلاد می‌رسد. در حفاری‌های شهر سوخته و محوطه‌های باستانی بین‌النهرین، وسایل و ابزارآلات قالی‌بافی یافت شده که نشان از قدمت 4 تا 5 هزار ساله رواج این هنر کاربردی در ایران زمین دارد.

اما سؤال اساسی اینکه، آیا فرش و قالی و قالیچه باهم فرق دارند؟ بله! دارند. به هرگونه گستردنی بافتنی «فرش» می‌گویند که شامل قالی ، گلیم ، جاجیم ، زیلو ، پلاس و... می‌شود اما به فرش پرزدار «قالی» گفته می‌شود و البته آن چیزی که باعث می‌شود قالی از قالیچه متفاوت شود، متراژ آن است. فرش‌های پرزداری که مساحت آنها 6 متر به بالا باشد، قالی نامیده می‌شود و به فرش‌های پرزداری که مساحت آنها 6 متر یا کمتر از آن باشد «قالیچه» می‌گویند. خوب است بدانید که کوچک‌ترین قالیچه‌ها را هم با مساحت یک تا یک و نیم متر، برای پشتی می‌بافند.

چرا یک قالی گران‌تر است، یک قالی ارزان‌تر؟
کارشناسان قالی معتقدند ارزش هنری یک قالی یا قالیچه به نقشه ، میزان استفاده از رنگ‌های طبیعی و هماهنگی قرارگرفتن این رنگ‌ها در کنار هم بستگی دارد، اما قیمت یک قالی یا قالیچه بیشتر به نقشه و رنگ ، جنس نخ ، تار و پود و پرز آن و ریزبافی و درشت‌بافی آن ربط دارد. 

انواع قالی را براساس جنس به چند دسته تقسیم می‌کنند:
قالی تمام پشم: فرشی که تار، پود و پرز آن از پشم باشد. این نوع قالی‌ها به  دلیل جنس پرزها درشت بافت هستند. قالی خرسک که  از کلفت‌ترین پشم‌ها بافته می‌شود جزء این دسته است. قالی تمام پشم مزیت‌هایی همچون بادوام و مقاوم‌بودن ، قدرت برگشت‌پذیری پرزها پس از پاخوردن ، قدرت بالای جذب رطوبت و... را داراست. این نوع قالی سنگین و ارزان‌قیمت است و کمتر می‌توان نوع هنری آن را پیدا کرد.
 
قالی چله پشم: نوعی قالی که چله آن از پشم است ولی پرزهایش تنها از پشم نیست.

قالی تمام ابریشم: فرشی که تار و پود و پرز آن همگی از ابریشم است. این نوع قالی معمولا بسیار ریزبافت است و ارزش هنری زیاد و البته قیمت زیادی دارد. چنین قالی یا قالیچه‌ای برخلاف ظاهر نرم و نازک و ظریفش، در مقابل لکه‌ها بسیار مقاوم است؛ یعنی اگر آب، چای، نوشابه یا هر نوع مایع دیگری را رویش ریختید، لازم نیست ضربان قلبتان را اندازه بگیرید؛ کافی است آن را با یک دستمال مرطوب و کمی شامپو فرش بشویید؛ عین اولش خواهد شد.

قالی کف ابریشم: فرشی که چله آن پشم است ولی تمام زمینه آن از ابریشم بافته شده است.

قالی گل ابریشم: چله این قالی‌ از پشم است ولی گل‌ها و احیانا برگ‌های موجود در نقشه از نخ ابریشم و بقیه پرزها از پشم بافته می‌شود. این نوع قالی‌ها ممکن است قیمت کمتری نسبت به قالی تمام ابریشم داشته باشند اما ارزش هنری زیادی دارند.

قالی عیب‌دار نخر
عیب و ایراد قالی را بهتر است موقع خرید تشخیص دهید، چون به احتمال زیاد پس از پرداخت پول آن و آوردنش به خانه، دیگر تعویض یا پس گرفته نمی‌شود. اما عیب و ایرادهای یک قالی چه چیزهایی می‌تواند باشد؟

دورگه ‌بودن زمینه:خوب خوب نگاه کنید. گاهی رنگ قسمت بالای زمینه قالی از رنگ قسمت پایینی آن کم‌رنگ‌تر یا پررنگ‌تر است. چشم دقیق و ریزبینی داشته باشید و در نور، خوب قالی را نگاه کنید؛ اگر 2 رنگ باشد قیمت آن گاهی تا نصف کاهش پیدا می‌کند!

اندازه قالی: اگر اندازه فاصله لبه حاشیه بالایی قالی تا وسط ترنج، بیشتر یا کمتر از 3 سانتی‌متر با اندازه فاصله آنجا تا لبه حاشیه پائینی تفاوت داشته باشد، از قیمت قالی بسیار کم می‌شود؛ پس توی جیبتان خط‌کش داشته باشید.

کم‌بافی: حتما موقع خرید قالی به پشت آن نگاه کنید؛ اگر گره‌ها منظم، پشت‌سر هم و یک‌اندازه بود که هیچ، ولی اگر اندازه گره‌ها متفاوت، نامنظم و گاهی با فاصله بود یعنی بافنده یا شلخته بوده یا خدای نکرده متقلب! مثلا در یک فرش 50 رج که باید در هر 7 سانتی‌متر 50 گره داشته باشد، گره‌ها کمتر است، یا گره‌ها خوب شانه نخورده و پرزها کشیده نشده است؛ به‌هرحال یک جای کار می‌لنگد.

شکستگی گل قالی: این مورد خیلی تخصصی است زیرا گل‌های قالی اعم از شاه‌عباسی، آویزان، ستاره‌ای و... اندازه استانداردی دارند که تنها بافنده‌ها، کارشناسان و فروشندگان قالی از آن اطلاع دارند. اگر در بافت این گل‌ها شکل و اندازه استاندارد رعایت نشود، از ارزش قالی کم می‌شود. این دیگر کار شما نیست؛ از یک خبره کمک بگیرید یا از روی گل‌های قرینه، اندازه‌های ناموزون را حدس بزنید.

هزار نکته باریک‌تر از مو
راستی چرا فرش نائین از فرش همدان گران‌تر است؟ چرا فرش تبریز را بیشتر از فرش اراک می‌پسندند؟ فرق قالی با قالی چیست که گاهی صدها هزار تومان تفاوت قیمت دارند؟ چرا بعضی قالی‌ها مثل مخمل ظریف‌اند، سال‌های سال زیر پا لگد می‌خورند و آخرش تاجران فرش به 10برابر قیمت اولیه روی دست می‌برندش؟

گره ترکی:ظرافت فرش جز نوع پرز که چه جور پشمی باشد و چند درصد ابریشم، به نوع گره آن نیز بستگی دارد. بافت دو گره یا گره ترکی که از ابتدا مخصوص بافندگان تبریزی بوده و امروز در مناطق دیگر نیز رایج است، روشی است که در آن هر دو سر پرز از لای تار رد می‌شود و گره می‌خورد. این روش وقت زیادی می‌خواهد و مخصوص قالی‌های ریزبافت و نقشه‌های ظریف با رنگ‌های متنوع و خطوط نازک است. در این روش، امکان بی‌گره بافی یا جفت‌بافی (که نوعی شلختگی در بافت یا تقلب است) وجود ندارد.
به همین دلیل، این قالی‌ها جز ظرافت بی‌اندازه، بسیار محکمند و به این سادگی‌ها نخ‌نما نمی‌شوند. از طرفی این گره آن‌قدر محکم است که می‌شود پرزهای فرش را چنان قیچی زد که به کوتاهی مخمل شوند و با پا خوردن بیشتر، نقش‌ها و ظرافت گره‌ها بیشتر نمایان ‌شود. به همین دلیل مشهور است که فرش کرمان هر چه پا بخورد مرغوب‌تر است و هیچ اتفاقی هم برای فرش نمی‌افتد. فرش‌های قم، تبریز، اصفهان و کرمان ترکی بافند؛ یعنی هم ظریف‌اند، هم بسیار زیبا و محکم و البته گران.

فرش‌های پشمی درشت‌بافت که اغلب سنگین هستند و نقش‌های درشتی هم دارند، فارسی‌بافند. در گره فارسی یا یک گره فقط یک طرف پرز گره می‌خورد و طرف دیگر آن آزاد است. در این روش، چله شل‌تر است و برای سفت‌کردن آن، شانه‌های سنگین را محکم‌تر روی پرزها می‌کوبند تا پرزهای پشمی در هم فرو بروند و چله محکم شود. همین درهم رفتگی پشم‌ها، امکان بی‌گره‌بافی یا جفت‌‌بافی را بیشتر می‌کند.
بافنده‌های فرش‌های فارسی‌باف به خاطر درشتی پرزهای پشم، نمی‌توانند نقشه‌های ظریف و مینیاتوری ببافند. از طرفی، گره فارسی با پا خوردن در طول سال‌ها (که البته اصلا کم نیست) کم‌کم پرزها شل شده و نخ‌نما می‌شوند.
به خاطر همه این دلایل، این نوع فرش ارزان‌تر است. قالی‌های فارسی‌بافِ بختیاری، مشهد، اراک، همدان و... مشهورترند. اما به هر حال، این قالی‌ها و رنگ‌های زنده و گرم‌شان، انرژی خاصی به محیط زندگی می‌دهند و قطعا چشم‌نوازتر از هر بافته مصنوعی دیگر هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۲۴
حمید علیمردان

سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.irقالیشویی سفید برفی 


تلفن تماس :

22142756

22587987

44176947

66811457

88561851


فرش دستباف و انواع آن 

 بشر از زمانی که خود را شناخت و ضرورت وجود ملزومات زندگی را احساس نمود، به فکر داشتن منسوجی بود تا او را در برابر سرما و سختی زمین محافظت نماید. پشم و موی حیواناتی نظیر گوسفند و بز، اولین یافته‌های بشر برای برآوردن این نیاز بود و متعاقباً پوست این حیوانات اولین زیرانداز یا به عبارت دیگر، فرش منسوج بود. به دنبال تحول و پیشرفت در زندگی، بشر آموخت که می‌تواند با در هم نمودن و فشردن الیاف پشم، زیراندازی ضخیم‌تر و گرم‌تر به نام نمد تهیه نماید. متعاقباً با فراگیری فنون ریسندگی و تابندگی، نخ‌های پشمی را تولید نمود و برای اولین بار با ادغام رشته نخ‌های افقی و عمودی نخ‌های پشم، گلیم را ابداع کرد و این سرآغازی بود برای ابداع فرش گره‌دار یا پرزدار که هنر و فنی پیشرفته‌تر بود

فرش واژه ای عربی است که به معنای زمین است و در زبان فارسی دارای مفاهیمی چون گسترده شدن، زیرانداز و کفپوش می باشد. با توجه به تعریف فوق مفاهیمی چون گلیم، نمد، زیلو، فرش ماشینی و دستباف را می توان فرش دانست.

 

مشخصات قالی دستباف

فرش دستباف دارای سه مشخصه زیر می باشد:

۱- دارای تار و پود می باشد.

۲- پرز داشته باشد.

۳- پرزها دور تارها گره خورده باشد.

 

انواع قالی

از لحاظ مواد مصرف شده در می توان قالی دستباف را در ۵ گروه زیر طبقه بندی کرد:

۱- پشمی: به فرشی که تار و پود آن از جنس پنبه و پرز آن پشمی باشد می گویند. لازم به ذکر است که در میان ایلات و عشایر به جای نخ پنبه از پشم استفاده می شود.

۲- تمام ابریشم: به فرشهایی که پرز و چله آن از ابریشم باشد، تمام ابریشم می گویند.

۳- گل ابریشم: در این گونه فرشها در نقش ها و دور حاشیه ها به جای پرز پشمی از ابریشمی استفاده می شود و معمولاً چله اینگونه فرشها از ابریشم است.

۴- کف ابریشم: در زمینه اینگونه فرشها به جای پرز پشمی از پرز ابریشمی استفاده می شود.

۵- سوف: نوعی قالی است که زمینه آن از پود ضخیم و نازک تشکیل شده و نقش گل و بوته ها پرز دار می باشد.

 

 

انواع فرش دستباف از لحاظ ابعاد:

فرش دستباف را از لحاظ انداز به ۷ نوع تقسیم می کنند که انواع آن عبارتند از:

۱- قالی: به فرشهایی که در اندازه های ۳×۲ متر،۵/۳×۵/۲ متر،۴×۳ متر،۴×۶ متر باشد، گفته می شود که به چهار دسته زیر تقسیم می شود:

الف) قالی های کوچک که ابعاد ۳×۲ متر،۵/۳×۳/۲ متر را شامل می شود.

ب) قالی های متوسط که ابعاد  ۴×۳  متر و ۸/۲× ۸/۲  متر را شامل می شود.

ج) قالی های بزرگ که ابعاد ۵/۴× ۵/۳  متر و ۸/۴×۷/۳ متر را شامل می شود.

د) قالی های بسیار بزرگ با ابعاد ۵×۴ و۶×۴ متر و بالاتر از این ابعاد را شامل می شود.

۲- قالیچه: به فرشهایی گفته می شود که مساحت آن از ۴ متر مربع کمتر باشد. اندازه قالیچه های متعارف شامل ۲۰/۲×۴۰/۱ و ۵/۲×۵/۱ متر می باشد.

به قالیچه های با اندازه ۲۰/۲×۴۰/۱ سجاده ای و یا دو ذرعی گفته می شود.

همچنین لازم به ذکر است که به قالیچه هایی با ابعاد  ۵/۲×۵/۱  را که ریز باف باشند پرده ای گویند.

۳- کلّگی: به فرش هایی می گویند که از نظر عرض از قالی کم عرض تر و از نظر درازا از ۴ متر کمتر باشد که در اندازه های ۳×۵/۱ متر،۳×۷/۱ متر و ۷/۳×۲ متر بافته می شود.

۴- کناره: فرشی است که برای مفرش کردن راهروها و راه پله ها استفاده می شود و پهنای آن از ۷۰/۱ تا ۵/۰ متر و طول آنها از ۱۰-۳ متر متفاوت است و در بعضی از موارد استثنائی نیز تا ۱۵ متر و بیشتر بافته شده است.

۵- ذرع و نیم و ذرع چارک: به فرشهایی که ابعاد آن ۵/۱×۰۴/۱ و ۶۰/۱×۱۰/۱ متر باشد ذرع و نیم گفته می شود.

همچنین به فرشهایی که ۳۰/۱×۸۰/۰ متر باشد ذرع و چارک اطلاق می شود.

۶- پشتی: به قالیچه هایی که مساحت آنها کمتر از یک متر مربع باشد. متداولترین اندازه پشتی ۹۰×۶۰ سانتی متر می باشد.

البته در منطقه گرگان و بجنورد به طور جداگانه برای پشت پشتی ها نوعی گلیم می بافند و داخل آنها را با پر مرغ و ابر پر می کنند که به این گونه پشتی، قارچین می گویند.

۷- پادری: به قالیچه های کوچکی که اندازه پاگرد در بافته می شود پادری می گویند.

 

                   سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۰۶
حمید علیمردان

سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir

قالیشویی سفید برفی 


تلفن تماس :

22142756

22587987

44176947

66811457

88561851


اگر قصد خرید فرش را دارید، بخوانید

 

 

سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir

باستان‌شناسان و متخصصان اعتقاد دارند تاریخچه بافت و تولید فرش در ایران به دوران صفویه برمی‌گردد. پژوهشگران معتقدند که قرن ۱۶ و ۱۷، آغاز شکوفایی هنر فرشبافی در ایران بوده است. جنس نخ بیشتر فرش‌های قدیمی ایرانی از پشم بوده اما محققان چند نمونه خیلی قدیمی از فرش کاشان را کشف کرده‌اند که با نخ ابریشم بافته شده است. بد نیست بدانید حدود یک‌سوم فرش‌های دستباف کل دنیا در ایران بافته می‌شود و ۳۰ درصد از بازار صادرات فرش دستباف در دنیا، در دست کشور ماست. با این مقدمه حتما متوجه موضوع این گزارش شده‌اید؛ بله، فرش! اگر می‌خواهید فرش بخرید یا تصمیم دارید فرشتان را عوض کنید، بهتر است قبل از این کار نکته‌هایی را که برای خرید یک فرش خوب لازم است، بدانید.

 

۷ نکته درباره ایمنی و سلامتی فرش

معمولا جنس نخ فرش‌های دستباف، ابریشم و پشم و جنس نخ فرش‌های ماشینی، پولی‌پروپیلن و نایلون است بنابراین می‌توان گفت فرش‌های ماشینی به راحتی روی سنگ و سرامیک سر می‌خورند اما فرش‌های دستباف نه! به همین دلیل اگر در خانه‌تان، سالمند یا کودک دارید، بهتر است فکر خرید فرش ماشینی را از سر بیرون کنید چون در غیر این صورت امکان سر خوردن این گروه افراد روی فرش و شکستگی احتمالی دست و پایشان وجود دارد.

در بافت فرش ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود بنابراین ممکن است در شما یا سایر اعضای خانواده‌تان حساسیت ایجاد کند. برای جلوگیری از این مشکل به سراغ فرش‌های دستباف بروید.

فرش‌های تزئینی و فانتزی با پرز بسیار بلند که به تازگی وارد بازار شده‌اند، می‌توانند به سادگی گرد و غبار را داخل خود جمع کنند. به همین خاطر اگر سابقه آسم و آلرژی دارید بهتر است این فرش‌ها را نخرید یا حداقل آنها را در اتاق خوابتان پهن نکنید

اگر بودجه کافی برای خرید فرش دستباف ندارید، بهتر است برای جلوگیری از سر خوردن‌ فرش ماشینی روی سنگ و سرامیک، زیر آن سُربس بچسبانید

بد نیست برای اطمینان بیشتر از سر نخوردن فرش روی سنگ و سرامیک، قسمتی از آن را زیر پایه‌‌های مبل یا کاناپه قرار دهید اما حواستان باشد که هیچ‌وقت پایه‌های تخت را روی فرش نگذارید چون تخت سنگین است و خیلی زود باعث از بین رفتن فرشتان می‌شود. می‌توانید با انتخاب قالیچه‌هایی کوچک برای اتاق خوابتان، از مشکل قرار گرفتن فرش زیر پایه‌های تخت، خلاص شوید

هرچه میزان تراکم فرش‌های ماشینی بیشتر باشد، تعداد گره‌های آن بیشتر و در نتیجه فرش محکم‌تر است. گرد و خاک و آلودگی چنین فرش‌هایی درون تار و پود کمتر جمع می‌شود و برای افراد مبتلا به آلرژی که نمی‌توانند فرش دستباف بخرند، انتخاب بهتری هستند.

فرش‌های ماشینی به خصوص آنهایی که درصد نایلون بالایی دارند، به راحتی مو، آلودگی و خرده‌ریز‌های دیگر را در خود جمع می‌کنند اما فرش‌های دستباف مو و آشغال را به خود نمی‌‌گیرند و باعث آلودگی خانه‌تان نمی‌شوند.

 

۳ نکته درباره ارگونومی فرش

الیاف مصنوعی به کار رفته در فرش‌های ماشینی باعث خشک و خراشیده شدن پوست کف پا می‌شوند. ضمن اینکه پوست حساس نوزادان نوپا و آنهایی که چهار دست و پا راه می‌روند، در اثر تماس با الیاف مصنوعی این فرش‌ها، خشک و حتی ترک‌ترک می‌شود. بهتر است در صورت امکان فرش دستباف بخرید و اگر هم نمی‌توانید، با دمپایی طبی روی فرش‌های ماشینی راه بروید تا پوست پایتان آسیب نبیند. در جاهایی از خانه که کودکتان رفت‌وآمد دارد، پارچه‌های نرم و نخی روی فرشتان بیندازید.

پشم و ابریشم به کار رفته در فرش‌های دستباف باعث نرمی، ظرافت و لطافت این نوع فرش‌ها می‌شوند بنابراین اگر روی فرش دستباف بخوابید به هیچ وجه دچار گردن درد یا کمردرد نمی‌شوید در صورتی که ماهیت خشک فرش‌های ماشینی باعث می‌شود پس از ساعاتی خوابیدن روی آنها، احساس کمردرد یا حتی گردن‌درد بکنید

پشم و ابریشم طبیعی که برای بافت فرش‌های دستباف استفاده می‌شوند، خاصیت دفع گرما در تابستان و دفع سرما در زمستان دارند. کسانی که فرش دستباف دارند، می‌دانند در تابستان که روی فرششان راه می‌روند،‌ خنکی و در زمستان گرمای پشم و ابریشم را احساس می‌کنند ولی فرش‌های ماشینی این ویژگی را ندارند.

 

۴ نکته درباره سلامت روان و فرش

اگر خانه‌تان کوچک است، بهتر است فرشی با رنگ روشن و طرح خلوت انتخاب کنید تا حجم بیشتری به فضای داخلی منزلتان بدهید. استفاده از فرش‌های تیره و شلوغ، باعث گرفتگی فضا و ناآرامی محیط خانه می‌شود

فرش‌هایی با طیف رنگی آبی، سبز، صورتی و لیمویی می‌توانند بهترین گزینه برای اتاق خواب شما باشند و هنگام خواب برایتان آرامش فراهم کنند.

آشپزخانه محل مناسبی برای فرش‌های لوکس و دستباف نیست، برای اینکه بعد از هر بار پاشیدن روغن یا ریختن غذا روی فرشتان عصبی نشوید، برای آشپزخانه‌تان قالیچه‌‌هایی کوچک انتخاب کنید تا شست‌وشو و نظافت آنها راحت باشد.

برای خانه‌های جنوبی و خانه‌هایی که نورگیر کمی دارند هم باید از فرش‌هایی با رنگ روشن و طرح خلوت استفاده کرد تا انعکاس نور روشن فرش باعث بهتر شدن روحیه و جلوگیری از ابتلای شما به افسردگی در فضای تاریک و دلگیر خانه شود.

 

                         www.SBCarpet.ir

info@SBcarpet.ir

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۵۶
حمید علیمردان

 

قالیشویی سفید برفی 

سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir

تلفن تماس :

22142756

22587987

44176947

66811457

88561851


قدیمی ترین فرش جهان

 

قالی پازیریک قدیمی‌ ترین فرش دنیا است که در سال ۱۳۲۸ (۱۹۴۹) توسط سرگی رودنکو، باستان‌ شناس روس در دره پازیریک در کنار اشیاء باستانی دیگری در در گور یخ‌ زدهٔ یکی از فرمانروایان سکایی کشف شد. دره پازیریک دره‌ ای کوچک در شمال کوهستان آلتایی در جنوب سیبری مرکزی و ۷۹ کیلومتری مرز مغولستان قرار دارد. بیشتر پژوهشگران این قالی را از دست‌ بافت‌ های پارت‌ ها و یا مادها می‌ دانند

 

 

قدیمی ترین فرش جهان در دوران هخامنشی

 

 

اگر پازیریک رابه عنوان قدیمی‌ ترین فرش ایرانی بپذیریم، قدمت قالیبافی در ایران به ۵۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح یعنی بیش از ۲ هزار سال پیش بازمی‌گردد. البته شواهدی از اولین فرش ایرانی در کتب چینی نوشته شده است که به دوره ساسانیان مربوط می‌شود.

 

براساس اطلاعات سایت تخصصی بین‌ المللی فرش ایرانی، قدیمی‌ ترین فرش جهان فرش پازیریک یک اثر کاملا ایرانی هخامنشی است که اکنون در موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ روسیه نگهداری می‌ شود.

 

در این فرش به ابعاد تقریبا ۲ مترمربع(۲۱۰×۱۸۳ سانتی‌متر) در هر سانتی‌ متر مربع ۳۶ گره وجود دارد و رنگ‌ های به کار رفته در این فرش، سبز، آجری، قرمز تیره، آبی و قهوه‌‌ ای هستند. البته گذر زمان باعث دگرگونی در رنگ قالی شده و تنها دلیلی که باعث سالم ماندن نسبی قالی بوده یخبندان شدید منطقه دره آلتای است. شواهدی بیشمار گویای ایرانی بودن این قالی است؛ اسب‌ ها و گوزن زرد خالدار ایرانی و آهوان که در بنای تخت جمشید نیز از این نمونه حجاری ها دیده می شود، همگی مربوط به نژاد ویژه ایرانی است.

 

 

قدیمی ترین فرش جهان در دوران هخامنشی

 

همچنین سبک کار (گره زدن) به شیوه قالیبافی ایرانیان است. بهره‌ گیری از رنگ‌ های متفاوت و تقارن آنها نشان می‌دهد این قالی در یک کارگاه مجهز و با تبعیت از یک الگوی دقیق بافته شده است. جالب اینجاست که در قاب های بالایی آن نماد های X مانندی دیده می شوند که در واقع نشانگر درفش کاویانی یا پرچم کاوه هستند که در دوران ساسانیان و اشکانیان به مهمترین پرچم ایران تبدیل شد.

                    

سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۳۹
حمید علیمردان

قالیشویی سفید برفی


سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir

تماس:

22142756

22587987

44176947

66811457

88561851



فرش دستباف و انواع آن


 

 بشر از زمانی که خود را شناخت و ضرورت وجود ملزومات زندگی را احساس نمود، به فکر داشتن منسوجی بود تا او را در برابر سرما و سختی زمین محافظت نماید. پشم و موی حیواناتی نظیر گوسفند و بز، اولین یافته‌های بشر برای برآوردن این نیاز بود و متعاقباً پوست این حیوانات اولین زیرانداز یا به عبارت دیگر، فرش منسوج بود. به دنبال تحول و پیشرفت در زندگی، بشر آموخت که می‌تواند با در هم نمودن و فشردن الیاف پشم، زیراندازی ضخیم‌تر و گرم‌تر به نام نمد تهیه نماید. متعاقباً با فراگیری فنون ریسندگی و تابندگی، نخ‌های پشمی را تولید نمود و برای اولین بار با ادغام رشته نخ‌های افقی و عمودی نخ‌های پشم، گلیم را ابداع کرد و این سرآغازی بود برای ابداع فرش گره‌دار یا پرزدار که هنر و فنی پیشرفته‌تر بود

فرش واژه ای عربی است که به معنای زمین است و در زبان فارسی دارای مفاهیمی چون گسترده شدن، زیرانداز و کفپوش می باشد. با توجه به تعریف فوق مفاهیمی چون گلیم، نمد، زیلو، فرش ماشینی و دستباف را می توان فرش دانست.

 

مشخصات قالی دستباف

فرش دستباف دارای سه مشخصه زیر می باشد:

۱- دارای تار و پود می باشد.

۲- پرز داشته باشد.

۳- پرزها دور تارها گره خورده باشد.

 

انواع قالی

از لحاظ مواد مصرف شده در می توان قالی دستباف را در ۵ گروه زیر طبقه بندی کرد:

۱- پشمی: به فرشی که تار و پود آن از جنس پنبه و پرز آن پشمی باشد می گویند. لازم به ذکر است که در میان ایلات و عشایر به جای نخ پنبه از پشم استفاده می شود.

۲- تمام ابریشم: به فرشهایی که پرز و چله آن از ابریشم باشد، تمام ابریشم می گویند.

۳- گل ابریشم: در این گونه فرشها در نقش ها و دور حاشیه ها به جای پرز پشمی از ابریشمی استفاده می شود و معمولاً چله اینگونه فرشها از ابریشم است.

۴- کف ابریشم: در زمینه اینگونه فرشها به جای پرز پشمی از پرز ابریشمی استفاده می شود.

۵- سوف: نوعی قالی است که زمینه آن از پود ضخیم و نازک تشکیل شده و نقش گل و بوته ها پرز دار می باشد.

 

 

انواع فرش دستباف از لحاظ ابعاد:

فرش دستباف را از لحاظ انداز به ۷ نوع تقسیم می کنند که انواع آن عبارتند از:

۱- قالی: به فرشهایی که در اندازه های ۳×۲ متر،۵/۳×۵/۲ متر،۴×۳ متر،۴×۶ متر باشد، گفته می شود که به چهار دسته زیر تقسیم می شود:

الف) قالی های کوچک که ابعاد ۳×۲ متر،۵/۳×۳/۲ متر را شامل می شود.

ب) قالی های متوسط که ابعاد  ۴×۳  متر و ۸/۲× ۸/۲  متر را شامل می شود.

ج) قالی های بزرگ که ابعاد ۵/۴× ۵/۳  متر و ۸/۴×۷/۳ متر را شامل می شود.

د) قالی های بسیار بزرگ با ابعاد ۵×۴ و۶×۴ متر و بالاتر از این ابعاد را شامل می شود.

۲- قالیچه: به فرشهایی گفته می شود که مساحت آن از ۴ متر مربع کمتر باشد. اندازه قالیچه های متعارف شامل ۲۰/۲×۴۰/۱ و ۵/۲×۵/۱ متر می باشد.

به قالیچه های با اندازه ۲۰/۲×۴۰/۱ سجاده ای و یا دو ذرعی گفته می شود.

همچنین لازم به ذکر است که به قالیچه هایی با ابعاد  ۵/۲×۵/۱  را که ریز باف باشند پرده ای گویند.

۳- کلّگی: به فرش هایی می گویند که از نظر عرض از قالی کم عرض تر و از نظر درازا از ۴ متر کمتر باشد که در اندازه های ۳×۵/۱ متر،۳×۷/۱ متر و ۷/۳×۲ متر بافته می شود.

۴- کناره: فرشی است که برای مفرش کردن راهروها و راه پله ها استفاده می شود و پهنای آن از ۷۰/۱ تا ۵/۰ متر و طول آنها از ۱۰-۳ متر متفاوت است و در بعضی از موارد استثنائی نیز تا ۱۵ متر و بیشتر بافته شده است.

۵- ذرع و نیم و ذرع چارک: به فرشهایی که ابعاد آن ۵/۱×۰۴/۱ و ۶۰/۱×۱۰/۱ متر باشد ذرع و نیم گفته می شود.

همچنین به فرشهایی که ۳۰/۱×۸۰/۰ متر باشد ذرع و چارک اطلاق می شود.

۶- پشتی: به قالیچه هایی که مساحت آنها کمتر از یک متر مربع باشد. متداولترین اندازه پشتی ۹۰×۶۰ سانتی متر می باشد.

البته در منطقه گرگان و بجنورد به طور جداگانه برای پشت پشتی ها نوعی گلیم می بافند و داخل آنها را با پر مرغ و ابر پر می کنند که به این گونه پشتی، قارچین می گویند.

۷- پادری: به قالیچه های کوچکی که اندازه پاگرد در بافته می شود پادری می گویند.

 

                    

 سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۲۵
حمید علیمردان

قالیشویی سفید برفی

  
سفارش اینترنتی از طریقwww.SB-carpet.ir

دارنده نشان و گواهینامه CRM از آلمان   

         
عضو رسمی اتحادیه قالیشویان تهران

                     شعبه تهرانسر : 44564731   

                     شعبه اکباتان : 44569257

                           شعبه ستارخان و آزادی :66811457

                       شعبه سعادت آباد : 22142756

                      شعبه شهرک غرب :88561851


                          شعبه شمال : 22587987 

                           شعبه مرکز : 88561851                                 

                            شعبه غرب : 44176947

                                                44736085

                                                44564731
                                           

مجری کلیه خدمات  فرش دستباف اعم از ابریشم گل ابریشم کرک و اعلاء گلیم و گبه جاجیم و....( خدمات رنگبرداری ، رنگرزی ، قلم زنی رفع بید زدگی و..)مجری خدمات فرش ماشینی  رفع سوختگی و رفو ...خدمات فوق در کارگاه فوق حرفه ای و گروه صادراتی شرکت سفید برفی انجام می شود

 دارنده ناوگان منحصر به فرد جهت حفظ امنیت فرشهای شما VIP

http://bayanbox.ir/view/3294065265836067851/IMG-20150622-WA0110.jpg
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۵۸
حمید علیمردان